مهاجرت

۵۷۸ بازديد

مهاجرت به آمریکا نسبت به سایر کشورها کمی سخت تر اما امکان پذیر میباشد. باتوجه به سن و سرمایه و هدفتون از مهاجرت به آمریکا می تواند از روشهای مختلف برای اقامت استفاده کنید. این روش ها شامل سرمایه گذاری، کاریابی و شغلی، تحصیلی و پژوهشی، نامزدی و ازدواج و… می باشند. اما باید در نظر داشته باشید که سیاست های دولت آمریکا و روابط آن ها با سایر کشورها به شدت در مساله مهاجرت و روش مهاجرتی که تصمیم میگیرد، تاثیر میگذارد.
لازم به ذکر است که با توجه به حیطه فعالیت شرکت Bahar Gate LTD در زمینه سرمایه گذاری، شرکت Bahar Gate LTD فقط امور مربوط به سرمایه گذاری و ثبت شرکت را انجام میدهد.برای اطلاعات بیشتر در بخش های زیر توضیحات کامل تری داده شده است.

مهاجرت به آمریکا به روش سرمایه گذاری
بی شک آمریکا کشوری قوی در دنیا به حساب می آید و سرمایه گذاری در آن نیز فواید بی شماری دارد. متن زیر نشان دهنده قدرت اقتصادی آمریکا در دنیا می باشد.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از ۱۳ تریلیون (۱۳٬۰۰۰ میلیارد) دلار، یعنی حدود ۲۰٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است. از لحاظ حجم مبادلات، ایالات متحده بزرگ‌ترین واردکننده، و – پس از آلمان و چین – سومین صادرکنندهٔ بزرگ جهان است.کانادا، چین، مکزیک، ژاپن و آلمان، به ترتیب بزرگ‌ترین شرکای تجاری آمریکا هستند. آمریکا در دههٔ اخیر بزرگ‌ترین بدهی جهان را نیز بر شانه داشته‌است.

برای دریافت اقامت دائم آمریکا می توان بعد از 5 سال از مهاجرت به آمریکا با تامین پیش نیازهای لازم اقامت دائمی آن را دریافت کرد.

در ادامه توضیحاتی در خصوص ویزای سرمایه گذاری آمریکا – ویزای EB5 داده شده است.

ویزای سرمایه گذاری آمریکا ،ویزای EB5 نام دارد، که از سال 1990 در قانون این کشور تصویت شده است. این ویزا روشی برای دریافت گرین کارت آمریکا برای افراد خارجی به حساب می آید. گرین کارت (کارت سبز) کارتی است سبز رنگ که مجوز اقامت دائم آمریکا می باشد. دارندگان این کارت حق زندگی، کار یا تحصیل به صورت دائم در آمریکا را خواهند داشت. از آنجایی که اقامت بعضی کشورها منجر به لغو اقامت کشور اولیه می شود، اقامت آمریکا مشکلی در این خصوص ایجاد نخواهد کرد.

اگر شما بالای 18 سال باشید، می توانید در انتخابات محلی و ایالتی که نیاز به تابعیت آمریکایی ندارد، شرکت کنید. تنها تفاوت شما با آن ها در حق رای شما در انتخابات فدرال و دولت آمریکا است. به بیان ساده تر تنها نمی توانید در انتخابات رئیس جمهور آمریکا شرکت کنید. پس با مهاجرت به آمریکا و دریافت گرین کارت از تمام مزایای این کشور بهره مند خواهید شد. در ادامه ویژگی های برنامه سرمایه گذاری آمریکا (EB5)، پیش نیازهای لازم و روش های سرمایه گذاری در آمریکا توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت به آمریکا به روش کاری
یکی از دیگر روش ها برای مهاجرت به آمریکا مهاجرت از طریق کاری می باشد، که به عنوان ویزای EB3 آمریکا مشهور است. که در حاضر برای ایرانیان این گزینه امکان پذیر نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ویزای کاری مهاجرت به آمریکا مراجعه فرمایید.

امتیاز بندی مهاجرت به آمریکا
طبق طرحی که اخیرا توسط ترامپ- رییس جمهور آمریکا مورد بررسی قرار گرفت، سیستم مهاجرتی به آمریکا نیز مانند سایر کشورها مانند کانادا- استرالیا بر اساس گزینش بر حسب میزان امتیاز بدست آمده می شود. بر این اساس هر سال 140 هزار نفر می توانند پاسپورت آمریکا را بدین طریق دریافت کنند.

در این طرح پیشنهادی مواردی همچون سن – مدرک تحصیلی- داشتن پیشنهاد کاری- سرمایه گذاری و سایر امتیازات ویژه در نظر گرفته می شوند.

سن
کمتر از 18 سال: 0 امتیاز
18 تا 21 سال: 6 امتیاز
22 تا 25 سال: 8 امتیاز
26 تا 30 سال: 10 امتیاز
31 تا 35 سال: 8 امتیاز
36 تا 40 سال: 6 امتیاز
41 تا 45 سال: 4 امتیاز
46 تا 50 سال: 2 امتیاز
بیشتر از 50 سال: 0 امتیاز
تحصیلات
دیپلم یا معادل 1 امتیاز
کارشناسی از آمریکا : 6 امتیاز — از خارج از آمریکا: 5امتیاز
کارشناسی ارشد از آمریکا: 8 امتیاز— از خارج از آمریکا: 7 امتیاز
دکترای تخصصی از آمریکا: 13 امتیاز— از خارج از آمریکا: 10 امتیاز
داشتن پیشنهاد شغلی

اگر متقاضی مهاجرت به آمریکا پیشنهاد شغلی داشته باشد، با توجه به میزان درآمد شغل امتیاز به او تعلق می گیرد.

درآمد 3 برابر میانگین درآمد افراد در آمریکا= 13 امتیاز
درآمد 2 برابر میانگین درآمد افراد در آمریکا= 8 امتیاز
درآمد 1.5 برابر میانگین درآمد افراد در آمریکا= 5 امتیاز
سرمایه گذاری

امتیازبندی بر اساس میزان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. چنانچه متقاضی یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار برای دست‌کم سه سال در شرکت تجاری جدیدی در آمریکا سرمایه گذاری کند، شش امتیاز و اگر مبلغ سرمایه‌گذاری به یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برسد ۱۲ امتیاز به دست خواهد آورد.

می توانید در صفحه زیر از سایت CNN اطلاعات بیشتری را در خصوص امتیازبندی دولت ترامپ مشاهده کنید.

https://edition.cnn.com/2017/08/02/politics/cotton-perdue-trump-bill-point-system-merit-based/index.html

ویزای کار آمریکا برای ایرانیان
ویزای کار آمریکا برای ایرانیان با توجه به وضعیت حاضر دولت ترامپ و سیاست های خارجه آمریکا امکان پذیر نیست. قبلا از طریق ویزای EB3 مهاجرت کاری برای ایرانیان امکان پذیر بود، اما در حال حاضر ویزای کاری برای ایران و چند کشور دیگر ممنوع است و دیگر ویزای EB3 برای ایرانیان صادر نمی شود.

لاتاری آمریکا چیست
لاتاری آمریکا یک سیستم قرعه کشی در آمریکا است که سالانه 55 هزار نفر از کشور های دیگر از طریق این سیستم به آمریکا وارد می شوند. پذیرفته شدن در لاتاری، یعنی پذیرش مجوز اقامت آمریکا و دریافت گرین کارت آمریکا.

Immigration to America
مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری ( ویزای EB5)
برای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای سرمایه گذاری EB5 متقاضی باید مبلغ 1 میلیون دلار را در آمریکا سرمایه گذاری کند. البته در حالتی که سرمایه گذاری در مناطق خاص تعیین شده توسط دولت آمریکا باشد (مناطق حاشیه ای- روستایی )، این میزان به 500 هزار دلار کاهش می یابد. اما در هر صورت باید سرمایه گذاری منجر به ایجاد 10 شغل تمام وقت برای ساکنان آمریکا به مدت 2 سال شود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد در خصوص تعداد سرمایه گذاران در سال می باشد. طبق سیاست های کشور آمریکا هر ساله 10 هزار متقاضی برای این برنامه می توانند شرکت کنند که 5 هزار تای آن ها برای سرمایه گذاری در مناطق روستایی می باشند.

موفقیت در ویزای سرمایه گذاری آمریکا بستگی به برنامه و شرایط و نوع سرمایه گذاری متقاضی می باشد و نرخ ثابتی ندارد. اما با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در حال حاضر می توان گفت که بیشتر این سرمایه گذاری ها در بخش مسکن در آمریکا بوده است.

ذکر این نکته ضروری است که ارائه مدرک برای اثبات دارایی سرمایه به صورت قانونی و سرمایه گذاری ریسک پذیر و عدم سوابق کیفری و سوپیشینه جز شرایط اولیه سرمایه گذاری در آمریکا می باشد.

ویرجینا آمریکا مهاجرت و اقامت آمریکا
ویرجینا آمریکا

ویژگی های ویزای EB5
سرمایه گذاری به میزان 1 میلیون دلار یا 500 هزار دلار
سرمایه گذاری باید ریسک پذیر و بدون هیچ ضمانتی در برگشت پول باشد
اشتغال برای 10 نفر
دریافت شهروندی کامل برای خانواده (همسر، فرزندان مجرد زیر 21 سال)
گرین کارت آمریکا (کارت سبز آمریکا)- اقامت دائم
امکان زندگی و کار در هرجایی از آمریکا
دریافت شهروندی آمریکایی بعد از 5 سال
اقامت لازم 6 ماهه سال برای متقاضی اصلی
مهاجرت به آمريكا از طريق خويشاوندي
شما می توانید از طریق روابط خانوادگی به آمریکا مهاجرت کنید، مهاجرت از این طریق بستگی به فرد پذیرنده شما در آمریکا دارد. برای مثال دارنده گرین کارت آمریکا فقط می تواند فرزندان مجرد(زیر 21 سال) و همسر خود را به آمریکا دعوت کند- اما در مقابل شهروند آمریکا می تواند تمام فرزندان مجرد یا متعل و خانواده درجه 1 و پدر و مادر خود را نیز به آمریکا منتفل کند.

آینده ویزای EB5 آمریکا
در حال حاضر این برنامه به مدت 4 ماه دیگر توسط کنگره آمریکا تا 30 سپتامبر 2017 تمدید شده است. نظریات متفاوتی در خصوص تغییرات این برنامه وجود دارد. مثلا افزایش سرمایه گذاری که به میزان 800 هزار دلار و 3/1 میلیون دلار می باشند.

در هر صورت اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید، بهتر است قبل از تصمیم گیری از روند آخرین تغییرات برنامه های سرمایه گذاری اطلاع داشته باشید.

برای مشاوره در خصوص برنامه های اقامت و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دنیا (اقامت اروپا، اقامت انگلستان، مهاجرت به آمریکا، مهاجرت به کانادا) می توانید با ما در ارتباط باشید، مشاوران ما آماده پاسخگوی به شما با اخرین تغییرات برنامه های اقامتی می باشند.

Immigration-to-America-2018
سوالات متداول در خصوص مهاجرت به آمریکا
1- چگونه می توانم از طریق درخواست کار به آمریکا مهاجرت کنم؟

با توجه به سیاست خارجه کشور آمریکا، مهاجرت به آمریکا از طریق کار -ویزای EB3 – در هر حاضر امکان پذیر نمی باشد. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید صفحه ویزای کاری آمریکا را ببینید.

2- ویزای EB1 آمریکا چیست؟

ویزای EB1 ویزایی است که مخصوص ورزشکاران بین المللی که در سطح المپیک دارای مقام هستند. علاوه بر آن اساتید دانشگاهی ممتاز و خاص و مدیر شرکت هایی که به آمریکا منتقل شدند، می توانند با فراهم آوری شرایط لازم برای این ویزا درخواست کنند.

3- آیا کودکی که در آمریکا متولد می شود، تابعیت کشور آمریکا را دریافت می کند؟

طبق قوانین موجود بله- اگر فرزند شما در آمریکا به دنیا آید، یک شهروند آمریکایی به حساب می آید. اما نکته قابل توجه در این است که اگر پدر و مادر او دارای اقامت دائم آمریکا نباشند، به واسطه فرزند حقی ایجاد نمیشود. مگر در سن 21 سالگی فرزند که می تواند برای اقوام درجه یک شامل پدر و مادر – خواهر یا برادر درخواست اقامت دائم دهد.

4- هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

یکی از بخش های پرهزینه در آمریکا، تامین مسکن برای زندگی می باشد. هزینه ماهیانه اجاره آپارتمان باتوجه به شهرهای آمریکا کاملا متفاوت می باشد. به طور مثال این هزینه می تواند از 500 دلار شروع شود و حتی تا 1500 دلار و بیشتر در شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک افزایش یابد.

منبع:bahargate
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.