وسايل مورد نياز قبل از مهاجرت به كانادا

۱,۰۹۲ بازديد


کلیه مدارک شخصی و تحصیلی(عقدنامه-شناسنامه و کارت ملی و گواهینامه و مدارک تحصیلی و ریز نمره و پایان خدمت و ترجمه و کپی)نتیجه ایلتس یا IBT اگه دارین و توصیه نامه های اساتید در صورت تصمیم به ادامه تحصیل و توصیه نامه از مدیران فعلی یا شرکت های مرتبط برای کاریابی
لیست وسایلی که دارین باخودتون می برین رو در دو نسخه تهیه کنین و لیست وسایلی هم که بعدا باید ببرین ترجیحا دقیق و با مشخصات در دو نسخه همراهتون تو کیف دستی دم دست داشته باشین.CSQ ها و بقیه مدارک مهم یادتون نره.
دادن وکالتنامه به پدر يا مادرتون قبل از رفتن برای انجام کارهای احتمالی شما
کارت بانکی خود همراه داشته باشید و اینرنت بانک و رمز دوم آن را فعال کنید چون در کانادا میشود از بعضی صرافی ها با کارت بانکی ایران خرید کرد البته لازم به ذکر است بعضی از مغازه های ایرانی چنین خدماتی را میدهند و شما می توانید با کارت بانک ایرانی خرید کنید .
-کتاب و سی دی ضروری مثل قران کوچک و دیکشنری و ديوان حافظ و سی دی کینگ و...
برای کم جا کردن وسایلتون بخصوص لباس و لخاف از کیسه های وکیوم استفاده کنین خیلی کمک می کند.
لحاف گرم کم جا و بالش های وکیوم کم جا به تعداد 1-2 عدد.روکش لحاف، ملافه و روبالشی و روتختی یک تا دو دست.
انواع لباس.کاپشن و لباس مناسب کار مثل کت و شلوار ولی نه خیلی زیاد(چون لباس مناسب با اب و هوا و شرایط محیط را بعد از مدتی که کاملا اسکان یافتید می توانید تهیه نمایید.
قرص و دارو(اگر زیر نظر پزشک هستید به اندازه مصرف یکسال داروهاتونو بیارید اگر نه داروهای عمومی مثل مسکن و سرماخوردگی و مولتی ویتامین و ...)نسخه پزشک و خلاصه پرونده(قبل از سفر داروهارا با لیست داروهای مجاز کشور هدف چک کنید که در لحظه ورود دچار مشکل نشوید چون امکان دارد داروهایی که در کشور خود راحت از داروخانه خرید میکنید در لحظه ورود به کشور دیگری در صورت حمل آنها شما را بازداشت ، دیپورت و یا برای استعلام ساعت ها در فرودگاه نگاه دارند )
تنقلات و خشکبار در حد لازم برای چند روز مخصوصا اگه بچه دارین.تا زمانیکه جا بیفتین و برین خرید .
لوازم خیاطی محدود مثلا 5-6 تا قرقره نخ و سوزن و سنجاق و قیچی.
وسایل ارایشی بهداشتی در حد نیاز 1 ماه .
چتر کوچولوی کم جا
حوله
تبدیل های شارژرها به برق 110 (توجه داشته باشید برق کانادا 110 ولت است و اگر لوازم برقی نظیر رایانه ، دوربین، ریش تراش ، سشوار و غیره را با خود می آورید، قبلا نسبت به هم خوانی آنها مطمئن شوید).
روف غذاخوری به تعداد اعضای خانواده: (شامل بشقاب،قاشق،جنگال،کارد)
**** قبل از سفر خودتان را بیمه کنید .این بسیار ضروری می باشد****
اگر عينکی هستيد حداقل 2 تا عينک و اگر لنز می گذاريد همينطور
بيسکويت توی کيفتون بگذاريد که اگر غذای هواپيما رو دوست نداشتيد بتونيد چند ساعتی بدون تحمل کنيد...
کفش و دمپایی روفرشی و دمپايي پلاستيكي براي حمام 
سایر مدارکی که در زیر می آید، شاید بعدها در کانادا بدردتان بخورد
شناسنامه یا مدرک تولد
مدارک ازدواج
مدارک طلاق (در صورت وجود) و سرپرستی بچه ها در این حالت
مدارک مدرسه یا فارغ التحصیلی هر یک از اعضا خانواده
مدارک فنی و حرفه ای
مدارک و نامه های مرجع کاری
مدارک تحصیلی و سوابق کاری
مدارک واکسیناسیون، دندانپزشکی و ...
اصل گواهینامه معتبر، گواهی نامه بین المللی (هر چند گواهی نامه بین المللی در این لیست وجود دارد اما در عمل برای صدور گواهینامه کانادایی شما نقشی ندارد و همان اصل گواهینامه کافی است)، سوابق بیمه ماشینتان (عملا بدرد نمی خورد!)
بک کپی از کل این مدارک - حتما این کپی ها را در محلی غیر از اصل آنها قرار دهید.
هرچند توصیه می شود که از کلیه مدارک خود ترجمه به انگلیسی داشته باشید اما پول خود را در راه ترجمه به هدر ندهيد چون این ترجمه ها که توسط دارالترجمه ها در ایران ترجمه شده و به تایید وزارت امور خارجه هم رسیده، اینجا در کانادا عملا اعتبار ندارد. آنها فقط مترجمین مورد تایید خود را قبول دارند





** گروهی از مهاجرین با تهیه کانتینر، تمامی وسایل زندگی خود را به همراه می آورند. این کار یک مزیت دارد که اولا با توجه به حجم و وزن وسایل میتوانند کانتینر را با یک نفر دیگر هم شریک بشوند و کلی در هزینه حمل صرفه جویی کنند. علاوه بر آن، از خرید وسایل مانند مبل و میز و صندلی و غیره معاف میشوند و چندین هزار دلار هم اینجوری صرفه جویی میکنند. و باز هم علاوه بر آن، دیدن وسایل و لوازم خانه قبلی خودشان در ایران به آنها احساس خوبی میدهد و فکر اینکه در کشوری جدید "همه چیز" آنها عوض شده رهایی می یابند. این موضوع به خصوص در یکی دو سال اول اهمیت دارد تا کم کم به تغییر محیط زندگی عادت کنند.

**اگر فعلا چمدان به دست می آیید ولی قصد دارید در آینده وسایلتان را بیاورید، حتما لیست کاملی از تمام وسایلتان تهیه کنید و آنها را مستند به فیلم و عکس کنید و همراه داشته باشید. سری به سایت گمرک کانادا بزنید http://www.cbsa-asfc.gc.ca/menu-eng.html و http://www.cra-arc.gc.ca/menu-eng.html و از آخرین تغیرات و اطلاعات با خبر شوید. شما در اولین ورودتان به عنوان مهاجر می توانید از معافیت های گمرکی برای یکبار ورود وسایل زندگی استفاده کنید. اگر در ورود اول این وسایل همراهتان نیاشد، میتوانید لیست آنها را در همان لحظه ورود در اظهارنامه ای اعلام کنید و تا مدتی بعد (فکر کنم ۵ سال باشد ولی اطمینان ندارم. خودتات چک کنید) آنها را بدون پرداخت عوارض گمرکی به کانادا وارد کنید. یادتان باشد که اگر از سالن فروگاه و گمرک خارج شوید و فردایش لیستی ارایه کنید قابل قبول نخواهد بود احتمالا (این مورد را هم حتما چک کنید. قبلا قابل قبول نبود.

لیست کالاهای غیر مجاز برای ورود به کانادا

سلاح گرم
سلاح های سرد نا متعارف مانند قمه ، خنجر و ...
طیف گسترده‌ای از حیوانات و گیاهان در معرض انقراض اعم از پرندگان، ماهی‌ها و سخت پوستان بصورت زنده یا استفاده شده در وسایل تزئینی یا زیور آلات.
تخم گیاهان
محصولات تازه یا مشتقات لبنی مانند کشک
سبزی و محصولات سرخ شده و منجمد شده به استثناء موارد خشک شده مانند سبزی و آجیل خشک
داروهایی که احتمال تشابه به مخدر دارند بدون نسخه پزشک
فرم گمرک

قبل از ورود به کانادا شما باید دو نسخه (ترجیحا تایپ شده) از لیست کالاهایی که قصد دارید به عنوان بخشی از کالاهای شخصی خود وارد کشور کانادا کنید تهیه نمایید.این لیست باید نشان دهنده ارزش ،نوع ، مدل و شماره سریال کالاها ی مورد نظر باشد.شما باید در مورد هر قسمت از جواهرات خود در لیست کالاها کاملا توضیح دهید.بدلیل اینکه شرح نوع جواهرات مشکل است بهتر است برای آنها یک بیمه نامه تهیه فرمایید تا ارزش طلا و جواهرات ذکر شده باشد و از آنها عکس تهیه شود تا در هنگام ورود به کانادا راحت تر شناسایی شود.

این لیست شامل دو بخش است: لیست کالاهایی که شما همزمان با ورود خود وارد کشور کانادا می کنید و لیست کالاهایی که بعد از رفتن شما به کشور کانادا ارسال خواهند شد. تنها محصولاتی که بعدا وارد کشور کانادا می کنید و لیست آنها را در موقع ورود اعلام نموده اید معاف از پرداخت مالیات هستند.به عبارتی دیگر تا یکسال بعد از ورود به کانادا می توانید کالاهایی که در لحظه ورود لیست آنها را اعلام کرده اید را بدون مالیات وارد کشور کانادا نمایید.

فرم b4 برای لیست دقیق کالاها ی قابل توجه در چمدان های شماست و فرم B4-a شامل کالاهایی است که بعدا خواهید فرستاد یا فریت کرده اید.

کالاهایی که بدون پرداخت مالیات گمرکی می توانید وارد کانادا نمایید عبارتند از:

لباس و ملحفه
مبلمان و وسایل چوبی
لوازم خانگی
نقره جات
جواهرات
عتیقه جات
میراث خانوادگی
مجموعه های شخصی مانند سکه، تمبرو مجموعه های هنری
رایانه شخصی
کتاب
آلات موسیقی
ابزار سرگرمی
وسایل نقلیه شخصی
قایق های تفریحی و تریلر برای حمل آنها
هواپیمای شخصی
فرم داخل هواپیما

فرم اظهاریه یا Declaration Card که در داخل هواپیما برای تکمیل به شما می دهند و برای در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی شما و وسایلی است که همراه دارید.پس از ورود به فرودگاه مسیر مشخص است و اول مدارک مهاجرتی شما رو چک می کنند،Land Paper شما حتما باید همراهتون باشد اگر آن را به همراه نداشته باشید به شما اجازه ورود نداده و شما را باز می گردانند.حتما یک آدرس داخل کانادا از شما می خواهند ،مهم نیست کدوم شهر باشه اما بالاخره یه آدرس می خوان که کارت PR شما رو ارسال کنند ،آدرس هتل و جاهای موقتی قابل قبول نیست.

کسانی که از طریق برنامه کبک برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند در فرودگاه نیازی به داشتن CSQ ندارد اما برای انجام کار های اداری و اولیه روزهای بعد به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

وسایلی که اجازه ورود به داخل هواپیما را ندارند
✘ مایعات مشتعل، رنگ‌های ائروسل

✘ اسپری رنگ

✘ باتری‌های اسیدی

✘ مایع سفیدکننده

✘کپسول‌های آتش‌نشانی و مخزن‌های فشرده‌ی گاز

✘کلر برای استخر و جکوزی‌

✘تربانتین و تینر

✘مایع فندک

✘گازولین

✘سوخت‌ها

✘ بسته غذا

✘اسپرهای دفاع از خود(در صورت مجهز بودن به مکانیزم امنیتی، یک چهارم انس می‌تواند در انبار هواپیما حمل شود)

✘باروت

✘ترقه

✘مواد منفجره‌ی پلاستیکی

✘فندک‌

✘کبریت‌

✘ سموم

✘فاسدکننده

✘وسایل آهن‌ربایی

✘مواد آلی

✘وسایل عفونی

منبع : imminews.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.