اقامت، مهاجرت و اخذ تابعیت و پاس دوم

۶۴۴ بازديد

سرمایه گذاری خارج از ایراناخذ اقامت از طریق سرمایه گذاریاخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاریمهاجرت از طریق سرمایه گذاریبرنامه لاتاریلاتاری گرین کارت آمریکالاتاری ویزای کار آمریکااقامت از طریق نیروی کار متخصصاقامت و مهاجرت از طریق ازدواج و نامزدیاقامت تحصیلیمهاجرت از طریق پناهندگیاقامت از طریق خویشاوندیاخذ اقامت از طریق تمکن مالی
روشهای کلی اخذ اقامت، از اقامت های رایگان با قرعه کشی تا اخذ اقامت با سرمایه گذاری در این مقاله بحث شده است. از اخذ اقامت با اجازه کار تا اخذ اقامت بدون مجوز کار. اقامت های با شرط حضور و اقامت های بدون شرط حضور.

سرمایه گذاری خارج از ایران
سرمایه گذاری در خارج از ایران، سه نتیجه کلی به دنبال خواهد داشت. برخی سرمایه گذاری ها صرفا به شما اجازه اقامت کشور دوم را میدهند، دراین حالت شما اجازه کار ندارید اما میتوانید برای مجوز کار جداگانه اقدام کنید. این نوع سرمایه گذاری اغلب به شکل "اخذ اقامت از طریق خرید ملک" انجام میشود.، در برخی کشورها، برنامه سرمایه گذاری به شما اجازه اقامت و اجازه کار همزمان میدهد که به این برنامه ها، "مهاجرت از طریق سرمایه گذاری" می گوییم که عمدتا به صورت ثبت شرکت یا مشارکت در پروژه های بزرگ بین المللی هستند. شکل دیگری از سرمایه گذاری نیز وجود دارد که شما به دولت کشور مقصد، کمک مالی میکنید و در واقع تابعیت و پاسپورت آن کشور را به صورت قانونی میخرید. به این روش ها "خرید تابعیت" میگوییم.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
این نوع اقامت مناسب کسانی است که منبع درامدی خوبی در ایران دارند و فقط میخواهند از زندگی در خارج از ایران لذت ببرند.

اینجا صحبت از اقامت است، نه مهاجرت و نه شهروندی. ممکن است این نوع اقامت ها به مهاجرت نیز ختم شوند. در این نوع اقامت ها شما برای اخذ اجازه کار باید مراحل اداری دیگری نیز طی کنید. این نوع اقامت ها هر سال نیاز به تمدید دارند. در واقع شما مثلا با خرید ملک در اسپانیا فقط اجازه دارید در اسپانیا زندگی کنید، تحصیل کنید، شرکت ثبت کنید و کارآفرینی کنید و برای خودتان کار کنید، اما اجازه استخدام شدن و کارکردن برای شرکت های دولتی یا خصوصی را ندارید مگر اینکه تخصص شما جدا مورد نیاز آن شرکت باشد و یک اسپانیایی نتواند نیاز آن شرکت را براورده کند.

اقامت قبرس با خرید ملک
اقامت پرتغال با خرید ملک
اقامت اسپانیا با خرید ملک
اقامت یونان با خرید ملک
اقامت بلغارستان با اعانه
اقامت مالتا با خرید ملک
اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری
اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری به روشهایی اطلاق میشود که به محض سرمایه گذاری بدون نیاز به چند سال اقامت و فعالیت تجاری، به صورت یکضرب به تابعیت و دریافت پاسپورت میرسید. برخی کشورها مانند کشورهای حوزه کارائیب، با پرداخت

تابعیت مالتا از طریق سرمایه گذاری + اعانه + خرید ملک
تابعیت سینت لوسیا از طریق اعانه
تابعیت سنت کیتس و نویس از طریق اعانه
تابعیت گرانادا از طریق اعانه
تابعیت دومینیکا از طریق اعانه
تابعیت آنتیگوا و باربودا از طریق اعانه
تابعیت قبرس با خرید ملک
تابعیت مالتا از طریق سرمایه گذاری
تابعیت مولداوی از طریق اعانه
تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
وقتی صحبت از مهاجرت میکنیم منظورمان اخذ اجازه اقامت، تحصیل، خرید و فروش، اخذ اجازه کار و ... میباشد. معمولا مهاجرت را با اقامت دائم نیز برابر میدانیم.

اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری
اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری
اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری
اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
برنامه لاتاری
دقت کنید که فقط دو لاتاری برای اقامت وجود دارد نه بیشتر. لاتاری کانادا دروغ است. لاتاری اروپا کذب است. لاتاری دانمارک نداریم. لاتاری استرالیا وجود ندارد. رایج ترین شیوه مهاجرت ایرانیان و پرطرفدارترین روش مهاجرت به آمریکا لاتاری گرین کارت است. البته لاتاری دیگری نیز وجود دارد که اقامت موقت میدهد و نهایتا تا شش سال اجازه اقامت در آمریکا با آن وجود دارد.

لاتاری گرین کارت آمریکا
ویزای تنوع نژادی آمریکا که در ایران به لاتاری گرین کارت مشهور است، برای حفظ تنوع نژادی آمریکا صادر میشود. شهروندان ایرانی سالانه 3500 ویزای تنوع نژادی از آمریکا دریافت میکنند. این 3500 ویزا بین متقاضیان به قید قرعه تقسیم میشود به همین دلیل به آن لاتاری گرین کارت میگویند.

لاتاری ویزای کار آمریکا
ویزای H1B نیز مانند روش قبلی به صورت قرعه کشی بین متقاضیان تقسیم میشود. این ویزا متقاضی کمتری دارد و معمولا بین هر دو نفر یک نفر برنده این ویزا میشود. البته برای دریافت این ویزا باید قبلا کارفرمای آمریکایی را پیدا کرده باشید و مثل لاتاری گرین کارت ساده نیست.

اقامت از طریق نیروی کار متخصص
عموما کشورهای توسعه یافته و صنعتی برای تامین نیروی انسانی مورد نیازشان در برخی جایگاهها، اقدام به صدور ویزای کار میکنند. شما باید اولا متخصص باشید ثانیا مدرک زبان داشته باشید ثالثا کارفرما نتوانسته باشد برای آن شغل از شهروندان آن کشور، نیروی کار پیدا کند. پس به شما ویزا میدهند تا شما در آن جایگاه مشغول کار شوید. ویزای کار استرالیا، ویزای کار آمریکا و ویزای کار کانادا از محبوب ترین ویزاهای کار برای ایرانیان است. البته ویزای کار آلمان و اتریش و انگلستان نیز برای بسیاری از متخصصین ایرانی کمتر از یک رویا نیست.

اقامت و مهاجرت از طریق ازدواج و نامزدی
این روش اقامت همانطور که از نامش پیدا است، برای کسانی است که میخواهند با شهروند یا مقیم یک کشور مانند آمریکا ازدواج کنند. هر کشور برای این موضوع قوانین خودش را دارد. فقط به یاد داشته باشید که پولیگامی یا چند همسری تقریبا همه جای دنیا ممنوع است.

اقامت تحصیلی
اقامت تحصیلی در بین جوانان و نوجوانان بسیار محبوب است. در برخی کشورها نظیر کانادا و آلمان بعد از تحصیل اجازه کار خواهید داشت. تحصیل در کشورهایی نظیر آلمان رایگان است و تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا بسیار گران. عمدتا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها نیاز به مدرک زبان دارید اما برخی دانشگاه ها به صورت مشروط بدون مدرک زبان، شما را پذیرش میکنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی
پناهندگی برای ایرانیان با باقی دنیا متفاوت است. سوری ها به دلیل جنگ داخلی به اروپا پناه بردند، اما ایرانیانی که در اروپا یا آمریکا یا کانادا و استرالیا درخواست پناهندگی میدهند، عموما یا درخواست تغییر دین دارند یا کیس سیاسی مطرح میکنند که عمدتا هم کیس ها ساختگی و جعلی است که در مواردی پناهندگی پذیرفته میشود و در مواردی پرونده ناموفق است و شخص از آن خاک اخراج میشود.

دلیل اقبال به پرونده های پناهندگی در اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا، ارزان بودن و آسان بودن نوع مهاجرت است. متقاضی پناهندگی نه نیاز به مدرک زبان دارد، نه سرمایه، نه سابقه کار نه هیچ چیز دیگر. این ساده بودن و ارزان بودن پروسه مهاجرت باعث شده تا درخواست پناهندگی به این حد مورد تقاضا باشد.

اقامت از طریق خویشاوندی
اقامت از طریق فامیل و خویشاوند تقریبا برای تمامی کشورها وجود دارد. تصور کنید برادر یا خواهری در آمریکا دارید، یا پدر و مادرتان مقیم یا شهروند کانادا هستند، با درخواست آنها برای شما، این امکان وجود دارد که شما نیز اقامت کشوری که آنها آنجا ساکن هستند را بدست آورید. البته برخی دولتها مانند دولت ترامپ در آمریکا در حال مبارزه برای از بین بردن این نوع اقامت هستند زیرا معتقدند که مهاجرت از طریق خویشاوندی یا مهاجرت زنجیره ای هیچ منفعتی برای کشورشان ندارد.

اخذ اقامت از طریق تمکن مالی
در این نوع اقامت، شما باید ثابت کنید که در ایران از طریق سود سپرده بانکی یا سود سهام یا حقوق بازنشستگی یا اجاره ملک، دارای درامد مطلوبی هستید. در این صورت کشورهایی نظیر اتریش و فرانسه به شما اجازه میدهند در خاک کشورشان خانه اجاره کنید یا بخرید و زندگی کنید. دقت کنید که نباید در آن کشور مشغول به درامد زایی شوید و فقط اجازه زندگی، افتتاح حساب و تحصیل دارید. در صورتی که تمایل به استخدام در آن کشور داشتید باید روال اخذ مجوز کار را طی کنید.
 منبع : hamimohajer.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.